Tredje gången gillt.

Igårkväll, inne på Pressbyrån, blev jag vittne till en människas vinstlycka. En tjej skrapade sin Trisslott och trodde inte sina ögon. Hon hade vunnit hundratusen!
Skrattet stockade sig i halsen på henne då hon försökte hålla igen på åtbörderna. Så härligt det måste kännas. De flesta genomsnittliga medelklass-svenskar har väl både ett och annat litet hål där tillskottet kan stoppas.

För några veckor sedan tillverkade jag mig en egen Triss-skrapa. En liten träbit att skrapa lotter med för att slippa bli skitig under naglarna helt enkelt. Fyra gånger har jag hittills hunnit använda den, varav tre senaste dagarna.

Jag vill inte tro att jag är vidskeplig men ända tills idag såg den ut att ha ett visst mått av tur med sig. Jag fick pengarna tillbaks hela tiden -50 kr- och kunde plocka ut två nya lotter... men nu på tredje rundan vände det och jag fick två nitlotter. Nåja, sex st lotter för sammanlagt 50 kr i betalning är ju på sätt och vis en vinst, ur köp-och-sälj-perspektiv...

Fast hundratusen hade väl inte suttit helt fel heller, när jag tänker efter.

Kommentarer:
Postat av: TinaSol

Köper man aldrig lottar så kan man aldrig vinna brukar jag säga. Och visst kan man behöva lite vardagsspänning ibland.Men att man skulle kunna vinna en storvinst kan man knappt föreställa sig...

2005-11-30 @ 08:41:44

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback