Det blir inge bra

Självkritik kan vara konstruktivt, vid rätt tillfälle. Det kan också vara förtryckande, vid fel tillfälle. Som när man målar och det känns som om penslarna inte lyder en, när man vet vad man vill formulera men det som kommer fram ändå blir något annat.
Detta säger dock bara vad man själv tycker, det är sant... Men jag är trött på floskler som att "det ligger i betraktarens öga", för om jag har en plan vill jag ju kunna förverkliga den enligt ritningen och inte bara komma hyfsat i närheten. Det finns nämligen också en klyscha som lyder "nära skjuter ingen hare". Jag vill bli ett med det jag gör. Jag vill kunna känna det, som om redskapen växte ihop med händerna.

Imorgon börjar en ny vecka. Jag skall vakna upp till en måndag och anstränga mig att försöka se den som en start på en ny epok av möjligheter istället för som ännu ett 24-timmarspass i en krävande verklighet.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback