Ur led är (is)tiden

Då jag imorse masade mig iväg till junkfood-restaurangen för att få min slarvfrukost (kylskåpet hemma saknade väsentliga ingredienter) kunde jag konstatera att andedräkten för en gångs skull blev sådär vintrigt rökig... Snön fattas visserligen fortfarande, men det är åtminstone lite kallare nu.
Igårkväll stod jag, Micke och Annika utanför diakonisällskapets port och väntade på att bli insläppta till en studentpub. Då jag vände mig om och lade märke till utsikten över det nattliga Stockholm med alla dess ljus fick jag snarare flashbacks från diverse sommarnätter med Vattenfestival o dyl, än den julstämning som väl egentligen borde infinna sig nu. Ur led är tiden. Eller vädret. Eller nåt.

Ska byta väska, och packa den gamla portföljen idag. Ryggsäcken är efter lång och trogen tjänst sedan länge pensionsmyndig och fläckar allt sitt innehåll med resterna av gammal utspilld choklad; i övrigt fräscha böcker har bruna märken längs kanterna redan efter en dag. Axelväskan (eller axeln) håller inte för både laptop, böcker och anteckningsblock. Det är tur att jag är gammal väskhamster och har mycket i garderoberna att slita ut. Portföljen har inte kommit till heders på flera år, så den blir nog stolt.

Kommentarer:
Postat av: Supergiraffen

Jag brukar duscha med min väska ibland, när det blir för mycket utspilld choklad i den. Ovanligt trevligt väder som sagt. Länge leve växthuseffekten.

2006-12-13 @ 13:02:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback