Vi låtsas att det är vår nu

Självaste marken börjar titta fram ur istäcket och solen strålar. Ja, den gjorde det innan den gick ned alltså. En såndär rosa skymning kunde jag en stund njuta av genom Goth-Helenas balkongfönster. Det blev en rätt kort skoldag idag, p.g.a inställd teologlunch, så jag begav mig ut i söderförorten för att hjälpa till att ta en sprallig spansk blandrashund på promenad. "Hjälpa till" är nästan rätta ordvalet faktiskt. Men en gossig vovve är det också.

Hmm, en lätt huvudvärk smyger innanför tinningarna, och viss hjälp får den av en stelhet i nacken som förresten mycket väl kan vara orsakad av all dödtid jag tillbringar framför den här dumburken. Nåja, plugget går hyfsat. Förutom den där historietentan som jag nu kört i även på andra försöket. Viktigast just nu är i alla fall att allt det övriga -det som jag har lyckats med- motsvarar minst 10 poäng, så att jag kan komma överens med studiestödsnämnden och få pengar den här terminen också. Det är mycket med det jordiska, som en del ibland säger.

Borde:  Bädda rent i sängen, städa upp här på bordet, kolla mejlen, gå ut och mäkla fred på jorden... och kanske gå och lägga mig. Usch vad anti- allt jag låter, men jag är trött.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback