Det blir en plugg-fredag

Det känns mycket skönt att terminen satt igång igen - å ena sidan. Å andra sidan är det en omskakande rivstart. Jag har tenta två lördagar i rad. Och den ena är väl till en del att betrakta som självförvållad eftersom det är en omtenta.
De erfarna på skolan säger att bara man tar sig igenom grundkursen så är det lugnt sen. Grundkursen är värst. Och jag kan tänka mig att det stämmer. Jag avskyr korvstoppningsplugg och femtimmars-salstentor. Jag vill ha självständig forskning och uppsatsskrivning. Men det är nog tyvärr ett bra tag kvar dit.

Lite praktik kommer det dock att bli framöver, då min teologgrupp engagerats för att medverka i kvällsandakter i Adolf Fredriks församling i stan. Gudstjänster en gång i veckan, som skall vända sig särskilt till studenter. Det startar i februari, men redan ikväll (torsdag) hade vi ett första planeringsmöte. Jag får säkert anledning att berätta mer om det här projektet när det väl drar igång sen.

Jag känner mig trött... en natts sömn kommer att sitta bra nu.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback