Ungkarlslya med omodern bakgrundsmusik

Torsdag förmiddag, och jag är i vanlig ordning oförbätterligt overksam, eftersom jag är ledig. Har rotat fram ett gammalt kassettband, nåt såntdär egenhändigt hopsamlat musikpotpurri med påskriften ”Blandat 1990-tal”, och låter det rulla i stereon medan jag nördar framför dataskärmen.

Robert Miles: Fable

Här behöver diskas och städas, vattnas blommor och torkas golv, och klockan är redan lunchtid. Fattar inte att jag som är född morgonpigg har börjat sova så länge. Saker och göromål staplas i underminerade och alltmer svårbalanserade högar.

Zucchero: My love

Att halvhjärtat försöka göra allt på samma gång samtidigt som man dessutom spelar dataspel, är dömt att misslyckas. Spelet är det som hela tiden får överhanden. Kaffet kallnar, liksom diskvattnet.

Deep Blue Something: Breakfast at Tiffany’s

Såhärdags ligger folk redan på badstranden eller promenerar längs Norrmälarstrand ätandes strutglass. Jag sitter inomhus och känner damm och brödsmulor mot underarmarna då jag lutar dem mot bordsskivan.

Backstreet Boys: Get down

En tvättid måste jag förresten ordna också... ska det vara så himla svårt, det är ju bara att gå ner i källarn och skriva upp sig! Jo, det är svårt, för först måste jag i så fall ta på mig kläder, och så behöver jag ju ha almanackan med mig, och i vilken väska ligger den nudå...?

Los del Rio: Macarena

Det där nya strykjärnet, som jag inte tagit mig tid att lära mig hur det funkar än... det är ju ett berg med förra omgångens tvätt där runt brädan, så inte undra på att garderoben sinar. Tur att jag bara behöver kalsonger när jag är ensam hemma.

Right said Fred: Everybody loves me

Det är beslutsångest. Ska jag städa eller ta vara på sommardagen eller plugga. Jag kan inte plugga innan jag har städat. Men jag kan fly från alltihop genom att gå ut istället. Fast ids jag gå till stranden? Ska jag visa min pösmage där bland alla spänniga raggare och bikinibejbs? Det är tryggare att gå och fika.

Ten Sharp: You

Jag kastade bort en halv påse mögligt bröd imorse, och smöret tog ju slut igår, så jag fick använda mjukost till frukosten imorse. Tomaterna börjar tryta. Kaffe har jag i alla fall så det räcker, och det är ju tur. Kanske förresten borde tömma den där skurhinken som står kvar sen förra städningen och som jag snubblar på i toadörren flera gånger om dagen.

Maggie Reilly: Everytime we touch
 
Mor ringer och frågar hur mycket pengar jag har och om det är något hon skall handla åt mig när hon går till affären. Det känns som hon känner mig lite för väl... Hmm, klockan är snart två.

Bandet slut.

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Haha känner igen låtarna..

2006-07-27 @ 21:15:02
Postat av: Wånkan

Skönt att det finns fler som har samma startsträcka på att fixa sina 'måsten'
Hittade hit efter dina kommentarer på kollage på lunar. Gillar ditt sätt å skriva, så jag kommer tbx!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback