Mitt kungarike för ett bredband!

...om jag hade något kungarike. Den där grannen med det oskyddade nätverket är nog på semester, för jag har inte kunnat snabbsurfa hemifrån på minst en vecka.

Ja, jag är hemma i storstan igen, sedan förra blogginlägget. Nu är andra kusiner på tapeten, nämligen de norrifrån (från Ångermanland), samt moster. Mycket släkt har man, och årets juni har blivit en hektisk månad på den punkten. Annars har första veckan efter skolavslutningen varit fröjdefull. Cafétrogna TinaSol kände i måndags i ryggmärgen att även jag troligen var tillgänglig för spontanfika, och ack så rätt hon hade. Så det blev kaffe med mjölk på Kaffe Med Mjölk, tillsammans med två av hennes polare. Nu kunde man ju tro att jag därmed borde ha fått veckans dos av damsällskap, men det kom mera. På tisdagen blev det nämligen lååång promenad på Djurgårn tillsammans med söta skolkamraten Hanna, och denna bjöd dessutom glatt hem mig på sen lunch efteråt.
Onsdagen var upplagd för allmänt nyttogörande, men jag fick som vanligt inte ändan ur. Skokräm blev det i alla fall. Och idag har jag kollat postfacket på skolan, varit hos doktorn, med mera... hm, ätit pizza... Äsch, hur spännande är det för er att läsa om egentligen...?

Kommentarer:
Postat av: TinaSol

Klart det är spännande, jag är ju svag för vardagsrealism. Trevligt sist! Hoppas du får en bra helg. Har just varit o shoppat Rubriks kub som present till brorsan (80- tals kalaset). Hittade även lite roliga tidningar från den tiden på antikvariatet på Drottninggatan. Samt PEZ gubbar (sådana man fyller med godis). KRAM till dig min vän från TinaSol snart ute i solen.

2006-06-16 @ 14:00:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback