Hur ska man sammanfatta detta?

Egentligen har rätt mycket hänt, men eftersom jag har smalband (modem) hemma, så blir det sällan jag gör några omfattande uppdateringar här. Nu sitter jag dock hemma hos föräldrarna och har därmed ingen ursäkt att undanhålla er något...

Salstentor, omtentor och tredje-försöket-tentor duggar över mig. Det känns inte som om jag klarar någonting längre, förutom då examinationsformen råkar vara alternativ. Hemuppsats - inga problem. Munta - t.o.m ganska trevligt. Men i de flesta fall finns tydligen endast den gamla hederliga(?!!) salsskrivningen, då man förväntas ha proppat sig full med utantillkunskap som man sedan ska spy ut på skrivpapper. Min aversion sitter kvar ända sedan mellanstadiet, jag kan helt enkelt inte plugga så. Ingenting fastnar.
Om det var meningen att människan skulle ha allt i huvet skulle det inte finnas några bokhyllor! Jag älskar bokhyllor! Jag har tre stycken. Fulla!

I söndags drog min bror med mig på en numera traditionell långpromenad vid Järvafältet. Vi hade som vanligt våra kameror i högsta hugg, och jag dristade mig i ett tidigt skede till att fråga om man kan redigera ihop filmsnuttar som man tar med sin digitalkamera till en längre film. Detta ville brorsan genast bekräfta, så han filmade (mig) flitigt under dagen, och då vi återvände till hans lägenhet och dator, öppnade han redigeringsprogrammet. Det hela resulterade i det svartvita film-noir-mästervärket Fredrik marche dans la forêt, med dragspelsakompanjemang och allting. Denna gripande och oerhört genomtänkta kotfilm skulle omgående plocka hem ett otal priser i Cannes, gissar jag. Eller kanske inte. Synd att blogg.se tagit bort sin filmklippsfunktion, annars hade jag kanske kunnat delge er denna kulturyttring.


Kommentarer:
Postat av: Supergiraffen

Nu finns filmen här tills vidare: http://photos.gusgus.cn/2006/foret.wmv

2006-05-18 @ 07:52:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback