Effell gets back in bussiness after the weekend

Här vaknar man en måndagmorgon och är ledig från plugget. Farligt, farligt. Men jag ska genast bege mig till bibblan och vara produktiv, jag lovar.

Den här helgen har för övrigt efterlämnat en övervägande känsla av välbefinnande, istället för det gnagande Status Quo och alla-problem-kvarstår-fortfarande-tillstånd som annars brukar vara mitt fall. Det känns som om någon därovan ville mig väl. Att umgås och äta middag med familjen är trevligt, och att stöka i förrådet och slänga ut gammal bråte som med tiden förlorat t.o.m. sitt affektionsvärde är som att kapa fångkedjor. Men det var nu inte det enda som hände.
I lördags träffade jag mycket oförhappandes och oplanerat Henne, i en samling av gemensamma bekanta. Ni vet, hon som jag i somras bröt kontakten med eftersom det blev för jobbigt för mig rent känslomässigt. Upplagt för ny katastrof då, kan man tänka. Men, det underbara är att faktiskt ingen depression eller sedvanlig två-nätters sömnlöshet infann sig nu efteråt. Tvärtom kändes det hela befriande. Jag kanske börjar tillfriskna, trots allt.
Ironiskt nog höll jag precis på att läsa Ovidius’ lilla antika klassiker ”Botemedel mot kärlek”, även om jag betvivlar sambandet...

På söndagen blev det förresten ytterligare kvinnligt sällskap, nämligen internetpolaren Wånkan, som jag chattat med en tid. Hon har alltså nu blivit – som det heter på webbspråket – en IRL-vän. Vi diskuterade det ofta vanskliga i nätdejter och hur man i förväg bygger upp en kanske inte alltid med sanningen överensstämmande bild av den man pratar med, eftersom man varken hör eller ser varann. Och här måste jag då betona att Wånkan är ett undantag i positiv mening. Hon är lika trevlig och charmig i verkligheten som hon framstår i digital form. Detta kommer inte att vara sista gången ni hör om henne i den här bloggen, förutspår jag.

Duschen väntar. Lev väl, och tag vara på denna nya vecka. Aj, klockan är snart tolv redan...!


Kommentarer:
Postat av: Wånkan

Hellu!

Tack för dom fina orden i bloggen å tack för en trevlig å givande fika!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback