Medan smöret tinar

Tycker inte ni också att Bregott är alldeles för hårt, i typ en halvtimme efter att man plockat fram det ur kylen? Det tycker jag. Så för att slippa välja mellan söndertrasade brödskivor och att alltid äta knäcke, har jag börjat plocka fram smöret i förväg. Då gäller det att kunna känna att "om en halvtimme är jag hungrig"...

Medan smöret tinar passar jag på att avlägga rapport för er. Det är planlöst flytande fredagkväll utan måsten, vilket innebär ensamnörderi. Jag skall stanna hemma, inomhus (det är ju förresten ändå stormvarning ute ikväll) och titta på Idol på TV. Jag hejar på Felicia. Hon påminner lite om en flicka jag var småkär i för ett par, tre år sen. Fast egentligen är väl alla brudarna i det där programmet alldeles för unga för mig att fantisera om...

Vilket ju föranleder mig att komma in på just det: min höga ålder. Jag fyller 35 om ett par veckor, och det känns minst sagt overkligt, med tanke på att tiden stått stilla i mitt liv sedan jag var ca 22. Jag har inte utvecklats någonting sedan den åldern, och det är troligen därför flera av mina vänner är minst tio år yngre än mig också. Inte heller de tycks inse åldersskillnaden, utan blir smått chockade första gången jag avslöjar mitt födelseår.
Så helgen 18-19 november planerar jag något slags öppet-hus-fika-dag när kompisarna får komma förbi och peka finger åt gubben Effell. Det blir i all trivsam enkelhet, för något party party all night long orkar jag inte med. Jag kör nog ungefär samma kravlösa koncept som på inflyttningsfesten för nåt halvår sen.

Om bara studiestödet ville komma nån gång, halva terminen har ju gått och jag börjar tröttna. Senaste budet är att beslut har fattats och att jag har pengar att vänta, men att "datum för första utbetalningen ännu ej fastställt". Nähä.

Nu borde smöret vara moget...  Vi hörs. Ta det försiktigt i ovädret.

Kommentarer:
Postat av: Mona

Vi brukar ha vårat bregott i svalen. Där blir det aldrig sådär stenhårt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback