Suger på biskopens finger...?

Nää, det är inte fråga om något fjäskande inför högre instans beträffande min eventuella präst-kandidatur, om ni gjorde några sådana associationer. Jag försöker komma på vad det skulle kunna heta på svenska, att jag sitter och smuttar på ett av mina favorit-öl... som heter just Bishop's finger. Hmm.
Jag blev så törstig, och kranvattnet lockade inte. Den sista tuplapukki:n drack jag upp nån gång inatt, och blev frisk från förkylningen på kuppen. Vaddå drönarhelg...

Högst upp på tvättberget ligger en dödskalle och blickar tomt ut över mitt skrotupplag till bostad. Känns faktiskt lite träffande, och nästan som en fingervisning. Vissna löv singlar in i lägenheten genom den öppna balkongdörren. På sängen ligger ett tidningsurklipp: "Aldrig mer trött i vintermörkret", med hurtiga kostråd.
Märkte igår att det verkligen hade blivit kallt. Halsduken har slingrat sig fram ur garderoben. Och jag längtar fortfarande efter en bastu. Men ölen skall i alla fall vara sval. *Sörplar*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback