Tur att man är morronpiggelin

...för imorgon bitti kl sju är det jag som har tvättstugan i besittning härhemma. Om jag nu får vara ensam om den därmed. Det tycks som om just tvättstugan är en sådan där hyreshusets domän där viss anarki alltid råder. Våga inte komma några minuter försent till din avtalade tid, då kommer du att finna att någon anonym och osynlig innebyggare -uppenbarligen- lurpassat i källarkorridoren och snabbt som blixten glidit in och övertagit passet. (Vederbörande är givetvis inte där in person då du dyker upp, men har lämnat sina prylar kvar och maskinerna går för fullt. Samma sak om du kommer ned 'försent' till att plocka upp det sista ur torkrummet efter passets slut - plötsligt har din upphängda tvätt fått tätt sällskap av någon annans...

Plugget går på högvarv. Interpretationsövning om minst fem sidor skall lämnas in i mitten av veckan, och jag begraver mig i exegetisk litteratur och bibelhandböcker. Faktiskt riktigt roligt, om det inte vore för tidspressen.
Dags att uppbåda lite disciplin och återvända till just det arbetet. Så, Over and out för idag.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback