*Lite hungrig*

...vilket är irriterande eftersom jag faktiskt ätit som en häst idag. Nu är det sovdags, så det får vara bra nu.

Har beställt en kursbok, en såndär tegelsten, över nätet. Det är lite ovanligt att jag gör det; hittills har jag klarat mig bra på att antingen handla på bokhandeln eller använda biblioteken, men nu var det fråga om en såndär rackare som både är sällsynt och rätt dyr - om man inte, just det, köper den på nätet. Så då fick det bli så. Och tack och lov gick det att ta det på faktura, vilket inte är en självklarhet på alla butikssajter. Ja, jag är primitiv och inbitet efterbliven på flera sätt, jag har inte ens kontokort. Lika bra det, för med min bristfälliga disciplin skulle kontot nog ganska snabbt vara övertrasserat.

Onsdag imorgon. Eller troligen idag, när ni läser detta. Jag ska till plugget på förmiddagen, och därefter är tillvaron lite flytande. Samvetet säger såklart: göra nytta. Finns hur mycket som helst, både att läsa läxor och söka jobb. Jag vet ju hur det brukar bli med det vanligtvis, men hoppas kan man ju.
En sångare/artist som heter Ola Sahlén har senaste tiden haft show just på onsdagar, på en krog på Söder. Borde jag gå dit o kolla? Sedan något halvår tillbaka får jag nämligen mejl från agenturen som lanserar honom med tips om vart han uppträder, osv. Har faktiskt ingen aning om vem som lämnat dem just *min* mejladress.

Sovdags nu. Godnatt på er.

Kommentarer:
Postat av: Susanne

Vad roligt att se att man inte är ensam. Om att inte ha kontokort alltså; man kan ju få intrycket av det annars i dagens läge. Men här har du en primitiv, efterbliven typ till. Eller fossil, som jag brukar beteckna mig själv : ) Jag fattar faktiskt inte hur folk vågar handla med kontokort på nätet, med alla kontokortsbedrägerier och skit. Och alla nätsajter jag har handlat på har accepterat fakturabetalning.

2007-12-05 @ 19:02:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback