Mellandagsinlägg nr 1

Long time no seen. Det är helt enkelt så att jag inte haft tillgång till Internet på ett antal dagar, p.g.a. julfirande i fjällstuga i härjedalska skogsbygden. En vartannatårstradition som jag tyvärr är den i familjen som tycker minst om. Det miljöombyte som borde vara avstressande och njutbart har precis motsatt effekt på mig och snarare triggar min ångest. Och sedan jag kom hem igen igårkväll har jag avreagerat datorabstinens så att ögonen svider.

Finaste julklappen var ett presentkort på IKEA; 1000 kr. Det skulle vara underbart med en riktig soffa, t.ex...  Ingen dyr eller exklusiv eller så, men åtminstone bekväm. Det begagnade tågsätet jag lånade på obestämd tid är visserligen charmigt, nördkultigt och väcker uppmärksamhet, men det är ju ungefär lika rymligt som ett par biofåtöljer. Ingenting att däcka i då man kommer hem efter någon tung dag. Det kan få bli snöra-på-sig-skorna-sittplats i hallen istället.
Nu ser jag närmast fram emot nyårsdagen. Ja, just nyårsdagen. Det är det här med att börja på ett nytt år, det känns fräscht, som en välbehövlig omstart. Ett eventuellt partaj på aftonen innan är mest som en transportsträcka man måste igenom. Fast det kan ju vara trevligt.

Ja, och angående 2007 då... Jag återkommer. Snart. Det är väldigt skönt att vara hemma igen i alla fall. Trots röran härhemma.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback