Den ljusnande framtid?

Man måste i alla fall hoppas, och inte låta hjärnspökena få herraväldet. Det här kan faktiskt bli en underbar vår, absolut.
Kan ju t.ex. nämna att middagen jag påannonserade i föregående inlägg var synnerligen trefvlig och bjöd på goda skratt ända från magtrakten. Jag vill passa på att bestämt dementera eventuella vittnesmål om att jag skulle blivit full och fånig eller nåt. *Harklar sig* Sånt vore inte bra för min svårmods-image.

Nu skall ett PM (liten skrivuppgift) om dialektisk teologi skrivas färdigt för att sedan lämnas in i eftermiddag. Om jag jobbar bra under stress vet jag inte, men skillnaden är väl att under stress jobbar jag åtminstone överhuvudtaget. Avlägsna deadlines är meningslösa i mitt fall, för jag väntar ändå in i det sista med allt. Resultatet brukar bli helt okej, vilket ju varje gång föranleder mig att ställa mig frågan om inte resultatet kanske t.o.m. skulle kunna bli mycket bra om jag bara kostade på mig lite framförhållning också... Varför nöja sig med att alltid balansera på en lina om man kan tillverka sig en hel hängbro? ... (Nån som hängde med i den metaforen? Jag kom på den precis nu, så den är otestad.)

Kommentarer:
Postat av: svartsmurfan

Klart det blir en underbar vår!! Om du har tråkigt nån gång, tänk då på min dåliga humor - Gothland m.m. :P

2007-01-30 @ 22:03:13
Postat av: Supergiraffen

Jag är ju likadan, men det hindrar ju inte att jag kan kritisera dig. Kan du inte börja läsa till nästa tenta NU, och på lediga stunder, även om den är 2 veckor fram i tiden? Du skulle ju kunna vara bäst.

2007-01-31 @ 02:37:07
Postat av: Mona

*skrattar helt hysteriskt*...det var helt klart den bästa metaforen, ever. Även jag är en sån som gärna väntar till stressen anländer. Numera, med två små barn har jag lyckligtvis varit tvungen att lära om mig. Så det går, men det är förbaskat svårt. Men fortfarande har jag alltid något litet som blir klart i sista sekund, alltid.

Du borde gå på fler trevliga middagar så att alla bläiga tankar blir utrotade av skratt och trevligeter.

Många tusen kramar!

Postat av: Mona

*skrattar helt hysteriskt*...det var helt klart den bästa metaforen, ever. Även jag är en sån som gärna väntar till stressen anländer. Numera, med två små barn har jag lyckligtvis varit tvungen att lära om mig. Så det går, men det är förbaskat svårt. Men fortfarande har jag alltid något litet som blir klart i sista sekund, alltid.

Du borde gå på fler trevliga middagar så att alla bläiga tankar blir utrotade av skratt och trevligeter.

Många tusen kramar!

2007-01-31 @ 10:02:01
URL: http://trespass.blogg.se
Postat av: TinaSol

När får jag se dig "full och fånig"? Hade varit en upplevelse. Diggar solklart din metafor. Surfa in på poeter.se nu. Kram

2007-02-01 @ 18:56:55
Postat av: Wånkan

Passar på att önska honom en trevlig helg!

2007-02-02 @ 08:56:06
URL: http://www.wankan.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback