Dagens nyhet - Bergman

Ja, det har varit lite svårt att missa att Ingmar Bergman avled idag. Nånstans mitt på dagen bytte plötsligt en av kvällstidningarna löpsedel... Må han vila i frid. Och snabba är de i media. TV4 sänder redan ett minnesprogram.

Själv har jag annars varit på Skansen idag. Tämligen spontant; hamnade på Djurgården efter att ha sett fartygen från Tall Ship Races ge sig av från hamnkvarteren kring lunchtid. Och som den obotliga nostalgiker jag är kunde jag ju inte undgå att känna visst vemod över att Hon jobbade där för några somrar sedan. Hon som väl i och för sig inte är "Hon" nu längre, men som trots allt var den senaste djupa förälskelsen.

Mätt på Thai-takeaway sitter jag här nu... Föräldrarna å sin sida har rest till fjällen med Pappas ryska bekant, och lär nog vara hemifrån hela veckan i princip. Jag ska gå förbi hemma hos dem några gånger och se till att posten tas om hand och att blommorna överlever.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback