Var är mitt strykjärn?

Hmmm... jag har väldigt dålig struktur på själva ordningen i mitt hem. Saker står tyvärr inte alltid på logiska ställen där de borde stå, utan kommer plötsligt fram nån gång när jag egentligen letar efter något helt annat. Ser tyvärr ut som att jag får gå på avslutningen i skrynklig skjorta.

Jag blir alltid vemodig såhär lagom till "sommarlovets" inträde. Det är uppbrott, avslut, ett påkallat miljöombyte med en plötslig känsla av rotlöshet. När man dessutom som jag går på en högskola där de flesta studenter inte är från orten, utan reser "hem" så snart de blir lediga, då blir uppbrottet ifråga väldigt påtagligt. Dem man blivit van att umgås med under terminerna försvinner iväg. Men jag vet ju att denna ensamhet är en relativ och inbillad sanning. Jag känner ju faktiskt infödda stockholmare också.

Strålande väder även idag, men jag tänker faktiskt köra långärmat, om än tunt. Har ändå lite respekt för solen och alla rapporter om hur farlig den är. Mina solglasögon hittade jag oförhappandes i röran för en tid sen, och de kan nog också komma väl till pass nu. Om de inte redan försvunnit igen.

Kommentarer:
Postat av: Wånkan

Blev det skrynklig skjorta eller hittade du strykjärnet?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback