Våren var förgänglig

Jag menar att våren tog slut, och nu är det obönhörligen sommar på riktigt (helt oavsett vad man sen tycker om vädret, som under senaste dygnet slagit om från brännande sol till svalt duggregn). Skolterminen tog också slut och lämnade mig sedvanligen med en känsla av tomhet och grubbel. Och skrivbordet är begravt under månader av pluggpapper och annat skräp. Nu börjar sommarstädningen.

Kanske jag t.o.m. hittar strykjärnet?

Var ute i Sickla igår o träffade f.d. klassisen Kattis, som sadlade om från andlig humaniora till juridik, och nu sedermera tänker sadla tillbaks igen samma väg. Skönt när folk hittar hem, även om det innebär kringelkrokar. Vi konstaterade att jag var sen med utomhusbadandet. Tydligen. För hon hade minsann doppat sig minst en gång redan, och jag plaskar fortfarande inomhus nån gång i veckan. Den där sjön, Sickla strand, var himla tjusig förresten.
Hmm, klockan närmar sig tio på morgonen. Jag ska möta H. kl 16, vilket innebär att jag har ca fem timmar på mig att vända tillvaron på rätt köl härhemma. *Klickar med tidtagaruret*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback