Minnets vara. Eller icke vara, i mitt fall.

Gick imorse ut i köket, blev varse det oroväckande ljudet av bubblande vatten, och upptäckte kastrullen med kokande ägg jag ställt dit en bra stund tidigare. Påslagen dator i kombination med matlagning är helt enkelt ingen vettig kombination, särskilt inte för en internetmissbrukare som mig. Sådant sinnesslött slarv kan få mycket värre konsekvenser än bara några sönderkokta ägg.
Och i söndags var det bara ren tur i oturen att jag var ledig och inte hade några tider att passa, för det var inte förrän framåt seneftermiddan jag blev varse att jag inte ställt fram klockan till sommartid. Väggklockorna härhemma har jag förresten inte ställt om ännu, kom jag just på. Fast det kanske inte spelar så stor roll, om man ändå glömmer att titta på dem...?


Kommentarer:
Postat av: Susanne

Hört talas om De Tankspriddas Riksförbund? (www.tanskprid.se) Jag är själv inte med där, fast jag nog skulle vara kvalificerad för medlemskap. Men jag har just läst en bok av grundaren, "Handbok för tankspridda", och den visar att det finns dom som är värre... eller vad sägs t ex om hon som skulle besiktiga sin bil och tog bussen till bilbesiktningen!

2008-04-03 @ 08:50:58
Postat av: Susanne

Ursäkta, jag var nog lite tankspridd när jag skrev det där... www.tankspridd.se ska det förstås vara!

2008-04-03 @ 08:52:40

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback