Rent och fint bland bytesen igen

I min stigande frustration över trojaninfektionerna i min dator har jag naturligtvis googlat efter fakta om virusen ifråga. Och då oftast hemifrån någon annan, eftersom problemen gjort själva surfandet i sig svårt. *Suckar* Moment 22 liksom.
Jag har i alla fall kunnat konstatera att attackerna kommit från vad mitt befintliga skyddsprogram kallar HTTP FakeScan Webpage, så detta blev ett givet sökord. För att vara på den någorlunda säkra sidan såg jag också till att bara läsa på hemsidor tillhörande kända auktoriteter på området, som t.ex. Symantec, och andra. Man vill ju gärna att informationen ska vara seriös och ärlig så att man inte bara förvärrar alltihop.

Och med lättnad kan jag meddela att det gav resultat. Antivirusprogrammet Malwarebytes.org, vilket jag under mitt sökande hörde talas om via ett datasupportforum (och tog risken att lita på), gjorde susen. Faktiskt. På riktigt. Datorn mår jättebra igen, går som smord och är som ny. Och då var det ändå bara en gratis testversion av programmet jag laddade hem. *Tacksam*

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback