"Bättre och bättre dag för dag"

Jag minns ännu en ångestfylld och sömnlös natt i lägre tonåren, den sista på jullovet innan plugget åter skulle braka loss på morgonen, och jag ville verkligen inte... Exakt vad som kallsvetten och våndan handlade om har jag förträngt, fast jag gillade aldrig grundskolan överhuvudtaget, så terminsstarten i sig kanske räcker som förklaring. Och jag minns också hur jag, där jag låg och vred mig i sängen, hade fått en låt på hjärnan; en sång som i sammanhanget ekade i mitt huvud närmast som ett hån. Jan Malmsjös hurtfriska dänga Bättre och bättre dag för dag, ett nummer som fullkomligt flåsar av cylinderhattar, champagne och konfetti. Det var exakt så jag inte kände mig.
Häromdagen snuddade den där texten vid min minnesnerv igen, men denna gång med mera fog och träffsäkerhet. Ty den tidigare nämnda vidriga förkylningen som så när kändes kunna ta kål på mig har äntligen dragit förbi och lämnat mig i stor lättnad. Just nu är det verkligen bättre och bättre dag för dag. Halleluja.

Det är sen lördagkväll. Somliga skulle kanske säga att steget från Jan Malmsjö till Melodifestivalen är långt, men jag passar på att ta det klivet ändå. Har slötittat på första deltävlingen ikväll och är just inte alls överraskad över resultatet. Dansbandssångaren Sjögren med en latinoklingande ärkeschlager och förhandstippade lilla Amy Diamond med en låt jag redan glömt gick vidare till final. Och ja, just de två bidragen var nog de bästa i det här urvalet. Men det kan nog bli (ännu) bättre.

Ett glas cola har hällts upp och skall avnjutas. God fortsättning på denna helg, som befinner sig i halvlek.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback