Effell mår bra, enligt läkarutlåtande

Att se sig själv i skiktröntgen är rätt fascinerande, och samtidigt lite skrämmande. Doktorn visade mig resultaten från de båda datortomografier jag hittills genomgått i livet och påpekade skillnaderna. En kall kår gick genom kroppen då han inledde det hela med att säga att man kunde "se vissa förändringar", och jag tänkte att nu är det väl operationsbordet som gäller... Men tack och lov var det faktiskt positiva förändringar det handlade om.

Jag har haft tre olika astmamediciner utskrivna åt mig: en förebyggande, en snabbverkande och en som skall föreställa både snabbverkande och långtidsverkande. Doktorn gjorde nu så att han skrev ut någon ny variant som ska vara en korsning av förstnämnda och sistnämnda, och därmed - teoretiskt sett - kunna vara det enda jag behöver. Jag behåller dock akutmedicinen också, utifall att.

På kvällen firade jag min förbättrade kondition med en långpromenad i kuperat landskap. Gôtt. Jag hade eventuellt tänkt bestiga Högdalstoppen, fast valde av bekvämlighet kullen bredvid istället, vilken är försedd med asfalterad väg ända upp på toppen. *Tittar oskyldigt bort*

Kommentarer:
Postat av: Hanna-Stina

Hurra för positiva förändringar!!

Postat av: Annaluna

Vad skönt med POSITIVA förändringar!!

2008-07-07 @ 11:29:28
URL: http://annaluna80.blogspot.com
Postat av: Wånkan

Låter ju kanon att det går åt rätt håll!

2008-07-07 @ 12:52:26
URL: http://wankan.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback