En rad kära återseenden

Nu kan man alltså släppa det här med melodifestivalen i ex antal veckor då? Den svenska tävlingen är slut, och det känns, tycker jag, som ett lagom avmätt beslut i sann medelsvensk folkhemsanda att vi skickar Charlotte Perelli med sin föga anmärkningsvärda popschlagerlåt till den europeiska finalen. Hon lär ha sagt något häromdagen om risken att hamna i "Carola-fällan", och inte vet jag om det var just det här hon menade, men det ligger något i det. I meningen folkkär är hon kanske lite Den Nya Carola; ännu en artist med sitt forna ursprung i Bert Karlssons talangjakter och en som folk röstar på för att hon är hon... typ. Rätta mig gärna. Och jag undrar överlag vad som rört sig bakom kulisserna i årets tävling, d.v.s. i svenska folkets huvuden då de röstade. Var det verkligen som somliga antyder, att Nordman röstades fram mer för att Carola skulle åka ut än för låtens egen skull, o.s.v? (Den teorin styrks ju möjligen av att Nordman nu i slutfinalen plötsligt inte alls fick många röster) Jag vet inte, och ärligt talat finns väl större bekymmer här i världen...

Igår hade jag synnerligen trefvligt fikasällskap hemma också, efter en hetsig städning. Bifogade bilden kan förhoppningsvis ge en uppfattning om hurpass jag lyckades vända läget... De sju gästerna, inklusive treåring och liten bebis, syntes mycket belåtna med både kafferepet och salladerna jag fått ihop (de där minsta hade såklart annan mat också, men de verkade trivas), och min lägenhet fick beröm. Jag hade mestadels bjudit folk som inte varit här förr. Och som jag överhuvudtaget känt att jag försummar lite annars. Så en viss strategi fanns i bakhuvudet.

 Apropå kära återseenden tänkte jag försätta mig i ytterligare ett sådant ikväll. Jag har inte besökt långt tidigare omnämnda danskurs på evigheter, så nu är det tid igen innan jag stelnar till alldeles. Om det är någon som behöver koordinationsövning så är det jag. Så... inomhusskorna skall packas ned i ryggsäcken nu innan jag glömmer det.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback