Räfsning rular

Söndag den 26 0ktober, kl 10.00 - ca 12.00: höststädning av gården / kvarteret. Inget ändamålsenligt väder för uppgiften direkt, men desto snabbare blev det väl gjort, antar jag, eftersom folk inte vill trädgårdsarbeta hela dagen i blåst och regn och kyla. Och så ser man fram emot korvgrillningen som avslutar alltihop. Särskilt om man inte fått i sig frukost.

Den här gången fick jag en oförskämt lättsam uppgift jämfört med tidigare. Från att ha plöjt sandlådor med spade (tungt) har jag avancerat via rensning av avloppsbrunnar (stinkande) till... vanlig lövkrattning! Inget latmansjobb det heller, i sånt här väder, men ändå. Det kändes som om jag kom ganska billigt undan. Fast det skiljer ju också mellan vår och höst på vad som mest akut behöver göras.

... Så nu när jag pustat ut är det dags att tvätta av sig smutsen och svida om.
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback