"Det är nå't i luften", eller liknande klyscha

Min farmor var en sådan som kände av kommande väderlek i kroppen, typ fick ont i tårna om det skulle bli åska, o.s.v. Då och då senaste tiden har jag undrat om jag själv motvilligt börjat utveckla liknande meteorologiska sensorer. Åtminstone att döma av den i övrigt oförklarliga, sprängande huvudvärk jag stundom drabbats av denna sommar. Ett migränliknande tillstånd i kombination med lätt illamående, dålig mage och bara allmän trötthet.
Jag dricker sällan alkohol, och i vilket fall inga mängder att tala om, så bakfylle-alternativet kan vi räkna bort. Något närmare till hands ligger i så fall dålig kosthållning i största allmänhet. Det skall erkännas att till vardags kan mitt födointag bli rätt ensidigt och näringsfattigt. Grillad snabbmat, kaffe, vitt bröd med ost, läsk... Fast den förklaringen håller inte beträffande det senaste anfallet (idag), för på sistone har det faktiskt gått ned både sushi, grönsaker, frukt och hälsoyoghurt. Fast det kanske hänger samman, det också? Att magen är ovan, liksom.

Värken har successivt släppt under dagen, vilket är skönt. Framförallt vill jag ha klart för mig hurpass mycket av det som är psykiskt betingat. Stressrelaterat och så. Det är lite för starkt och tydligt för att bara vara inbillat, men kanske kan man ändå påverka en hel del med hur man tänker.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback