Blogginnehavaren i en inte fullt så vardaglig situation...

Jag är, gissar jag, en av de där som ganska sällan blir sjuk om man jämför med medelsvensson. Förkyld i genomsnitt  kanske ett par veckor om året. Tidvis har det varit mindre än så. Och att jag klarat mig nu under perioden november-januari är ett smärre underverk med tanke på att jag bombarderats med baciller för både förkylning, influensa och kräksjuka från alla håll. Jag menar, jag har bekanta som tycks vara konstant småförkylda halva året, ungefär.  Förebyggande vitaminpiller, KanJang och äppelcidervinäger har på något sätt hållit mig flytande, men till slut hinner verkligheten likväl ikapp en... Nu sitter jag här och snörvlar och fyller papperskorgarna med näsdukar.

Och trots att det händer mig såpass sällan känns det alltid lika irriterande välbekant. Som om det var igår. Som om jag verkligen inte har tid med det, trots att jag just nu har färre tider att passa än många andra. Rastlösheten och tröttheten för en jämn kamp; sömnlösa nätter p.g.a. svullen hals eller täppta näsborrar och samtidigt måste jag dagtid behärska mig från att springa ut i kylan för att "bara" köpa det eller göra det... Man märker hur frihetsberoende man är i de här situationerna då man faktiskt inte kan eller bör göra vad man vill.

Krya på mig!

Kommentarer:
Postat av: Annaluna

Krya på dig!

(Ett par veckor om året är väl ganska mkt ändå, eller inte? Jag är sjuk några dagar om året iofs, kanske sammanlagt en vecka per år...det tycker jag är "jag blir aaaalltid sjuk", hehe...Du är ju iofs kille och ni killar har ju lägre smärtgräns :D )

Postat av: Hanna-Stina

Ja krya på dig. Men jag håller med föregående kommentar. Ett par veckor om året är ganska mycket att vara sjuk.

2009-02-05 @ 15:39:27
URL: http://hannastina.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback