*Samlar tvätt*

Om mindre än en halvtimme skall jag (återvända) ned i tvättstugan med nästa lass. Kl. 11 skall tvätten vara gjord, och jag skall åka till "jobbet" och vara vaktis i några timmar. Så egentligen har jag inte tid att sitta här och datanörda nu. Jag måste gräva under möblerna efter strumpor som hamnat i skymundan, typ.

*Suckar* Ja, den här lägenheten är en ungkarlskvart. Undrar om allt skulle ha sett helt annorlunda ut nu, om t.ex. den där dejten i julas hade lyckats...? En av anledningarna till att det blir så här ostrukturerat och stökigt är ju att jag inte har någon annan än mig själv att ta hänsyn till härhemma. Så fort jag vet att jag ska få besök, däremot, städar jag ju så svetten dryper. Även när jag hade de två innekatterna här förra sommaren hade jag det betydligt renare än nu, eftersom jag begrep att de behövde en hygienisk miljö att leva i. 

Kommentarer:
Postat av: Hanna-Stina

Men behöver inte du en hygienisk och dessutom trevlig miljö att leva i? Jag vet att min omgivning påverkar hur jag mår jättemycket.

Postat av: Effell

Visst är det så. Det är väl bara det att det är lite svårare att orka upprätthålla ordningen när ingen annan ser eller hör. Ungefär som när man lagar mat - det är roligare att slå på stort och göra det "på riktigt" om man ska äta tillsammans med någon.

2009-02-27 @ 08:23:37
Postat av: Hanna-Stina

Jo, självklart är det så till en viss del, men det kan ju vara bra att ha tanken i bakhuvudet när man går hemma och sunkar i alla fall. :)

2009-02-27 @ 15:13:12
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: Annaluna

Ärsh, jag förstår dig precis!! Även fast jag blir stressad av att ha det ostädat så drar jag mig så otroligt för att städa, det finns så mkt andra roligare saker att göra...det blir skitjobbigt när man får besök sen, haha! Och en kompis ringer och "jag är i närheten kan jag komma förbi" ger mig panik, hehe! Jag har ju kille som är här mycket, men det gör saken snarare värre = 2 som slarvar runt;)

2009-03-02 @ 09:30:44
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback