Usch på mig

Kom ganska nyss på att jag egentligen hade bokat tvättstugan imorse, och nu missat det totalt. Jag är lika mosig i skallen som vanligt, med andra ord. Då jag långsamt vaknar försöker jag se min almanacka framför mig i minnet, för att checka av om där står något. Den här helgen visste jag redan att det var tomt, så... Dessutom knallar jag ju permanent omkring med den där känslan av att "jag har glömt nå't, jag har glömt nå't, jag vet att jag måste ha glömt nå't..." Farligt då man till slut blir så van vid det att man börjar ignorera det. Mitt liv behöver en storstädning. Så att jag hittar allt det jag har glömt.

Nu befinner jag mig på sätt och vis i den värsta tiden på året. Det skulle ta lång tid att förklara vad jag menar, men under de här klassiska semesterveckorna i juli känner jag mig ofta väldigt ensam. Vilket jag egentligen inte är. Det har något att göra med säsongsskiften och min motvilja inför förändringar, o.s.v. Som sagt, jag vet inte om jag orkar gå in på hela den djupa och komplicerade psykologin i det här. Min ambition är att försöka tänka positivt.

Nu ska jag samla ihop en drös med gamla grovsopor som jag ska kånka till tippen. Det är en variant på hur jag rensar tankarna.

Kommentarer:
Postat av: svartsmurfan

Det betyder att det är hög tid för en FIKA!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback