Näste man till rakning, som det heter

Det var väl inte direkt så att jag besvärades av mitt nu rekordlånga skägg (rekord för mig, alltså), men lusten till förändring pockade... Så igår åkte rakmaskinen fram igen för första gången på ett bra tag. Illustrationen nedan visar före-och-efter-förhållandena. Beträffande håret är det inte kortklippt på bilderna, utan bakåtslickat.

Vad tycker jag själv då? Vet inte riktigt... Klart att det känns ovant efter att ha varit skäggig sedan sensommaren, men jag behövde väl påminna mig om varför antar jag. Mitt ansikte känns nu återigen kort och brett på ett omaskulint sätt, och dubbelhakan och finnarna syns igen. Man är väl alltid sin egen värsta kritiker då det gäller ens utseende.
Och som ni ser sparade jag precis såpass mycket att det åtminstone syns att jag har skäggväxt. Jag är rädd att om jag slätrakar mig helt kommer jag att få börja visa legitimation för folk igen, ungefär...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback