Ute är det vitt, vitt, vitt

Godmorgon. Sitter så att säga "insnöad" i mina bortresta föräldrars hus, och drar mig i det längsta för att försöka skjuta upp dörren, få tag i skyffeln utanför och göra något åt alltihopa. Det ser så kaaallt ut därute...! På TV:s väderleksprognoser talar de om Klass 2-varning och tragedier med tak som rasat in i lagårdar och sporthallar och förmodligen dödat om inte människor så åtminstone en hel del djur.
Redan igår blev jag sittande på tunnelbanan mittemellan två stationer en stund, p g a halka och snö, och kaoset lär väl vara värre idag, med tanke på att vädret är det. Planen var att jag skulle hälsa på en kompis i Huddinge idag, och det är ju frågan om jag vågar försöka... Pendeltågen, och icke minst just tågen på Södertäljelinjen, är inte direkt kända för att vara motståndskraftiga mot oväder. Risken finns ju att man blir sittandes någonstans halvvägs i endera riktningen.

Ta hand om er alla därute!

Kommentarer:
Postat av: Annaluna

Min kompis föräldrar hade kaniner på utställningen där taket rasade i helgen:/ Man får vara glad att slippa Haiti-ras, hm...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback