"Nähä, nu går jag hem och rakar mig."

Jag har inte haft en giltig legitimation sedan någon gång i somras, och nu börjar det liksom bli dags att jag fixar en ny. Innan det uppstår någon situation där den verkligen behövs, menar jag.
Då ställs jag inför frågan hur det där egentligen går till nuförtiden. Mina tidigare leg fram tills nu har utfärdats på något postkontor, och nyheten sedan sist är ju att det så att säga inte finns några postkontor längre... Så vart går man? Obekräftade rykten har sagt mig att det är polisen som har hand om sådantdär numera. Och kanske måste jag hursomhelst gå till skatteverket först, och ordna fram ett färskt personbevis. Har något vagt minne av en sådan procedur.

Troligtvis skall det väl även tas nya "passfoton" på mig i samband med detta, vilket föranleder mig att kasta en granskande blick i spegeln. Vad har jag för frisyr egentligen?
Frillan uppepå huv'et är för tillfället inget att orda om. Jag klippte mig anständigt för bara några veckor sedan och "ser ut som folk". Det är mer skägget som jag vacklar och tvekar över. Ibland är det kort, ibland längre, ibland enbart stubb. Därför känns det som en bra strategi att helt enkelt ha lite skägg på ID-fotot. Precis såpass att kontrasten mot verkligheten inte blir för stor, vare sig jag för tillfället är slätrakad eller vildvuxen.

Så, då jag just nu alltmer börjar likna en ung Gustaf Wasa, är det dags att plocka fram trimmern och ansa lite. 
 

Kommentarer:
Postat av: Sara

Du fixar leget på banken! Där de även tar ditt gamla när du fått det nya...:)

2010-02-02 @ 19:51:33
Postat av: Supergiraffen

Du börjar med att kontakta en körskola... :)

2010-02-12 @ 17:13:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback