Singin' in the rain, eller nå't

Idag spöregnade det när jag kikade ut genom sovrumsfönstret på morgonen. Och det är säkert inte många fler än mig som tänker "Jippi" i det läget, men jag har en god anledning. Det betyder nämligen att jag får använda min eminenta regnrock som annars mest hänger och skräpar i garderoben.
Gummistövlar, lång regnrock och sydväst (alt. bredbrättad hatt) gör att jag tar en långpromenad nästan lika obehindrat som om det varit solsken. Medan andra skyndar fram hukande och med plågat rynkade pannor, ivriga att få komma inomhus, sträcker jag på ryggen och spankulerar lugnt vägen fram. Plasten i rocken gör dessutom att det inte är några större problem att hålla värmen.

På minussidan hamnar däremot den doft som min filthatt avger då den blir blöt...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback