Första inlägget på länge, OCH första för i år

Ända till mitten av mars skulle det alltså dröja innan jag tog till orda här igen, vilket känns smått skamligt. Jag är inte disciplinerad i bloggandet, men å andra sidan har det här ännu ganska unga året bjudit på ett antal små förändringar därute i IRL-världen. Jag skulle kunna skylla på att jag haft fullt upp, även om det inte är hela sanningen.

Min praktik- /arbetsträningsplats övergick kring årsskiftet plötsligt i en timanställning, och det kom nästintill som en blixt från klar himmel. Mycket positivt förstås, men lite skrämmande också, eftersom jag blivit avvand beträffande rutiner, fasta tider och -framförallt- att i ett jobb ha ensamt ansvar för en situation. Detta i kombination med lite allmän vinterångest (gissar jag) har gjort att jag kommit in i en känslosvacka och känner mig otrygg och skakig. Trots att jag egentligen borde må bättre än på länge.
Just tanken på "borde" gör mig ytterligare rastlös och frustrerad, och naturligt nog har jag även haft sömnproblem. "Jag måste sova nu. Jag måste sova nu. ... Om jag inte sover nu, så rubbar jag dygnsrytmen, och så blir jag övertrött på arbetstid istället, och så... " Att det ska vara så svårt att slappna av.

Som grädde på moset har teknikaliteterna - lyxförströelserna som jag brukat distrahera mig med - börjat tackla av. För halvannan vecka sen hade laptopen hårddiskkrasch, och risken finns att en mängd material med affektionsvärde gått förlorat. Den stationära burken fungerar hjälpligt, men verkar trött och krånglar ofta i fråga om dataspel. DVD-spelaren har en märklig färgåtergivning, och idag konstaterade jag att digitalboxen verkar ha dött, så där försvann TV-tittandet också. Är det meningen att jag ska slita mig från bildskärmarna, helt enkelt?

Ni kommer troligen att få höra mer om hur allt utvecklar sig, och vi kan ju hoppas på gladare tongångar i nästa inlägg. Vi hörs.

Kommentarer:
Postat av: It's all about me

Välkommen tillbaka, och roligt med jobbet! Det är ju toppen - precis vad arbetsträning borde leda till ju ("riktigt" jobb).


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback