Jag drömde att jag diskade

Fatta vad irriterande då man i det där halvmedvetna tillståndet i morgonsömnen inbillar sig att man tar sig ur sängen och gör något vettigt - och det går som en dans. Men nästa gång man vaknar - alltså då man vaknar på riktigt - är allt fortfarande som det var då man hamnade i sängen.
Jag hamnade i sängen med kläderna på och allt, och nej, det var väl ingen strålande dag igår, men jag besparar er det just nu. Klockan var väl nånstans på seneftermiddagen, mellan fem och sju sådär, och jag tänkte "bara ta en kort slummer", ungefär.

När jag vaknade till igen såg klockan ungefär likadan ut som senast, så frågan var om jag hade sovit i några minuter eller i 10-12 timmar...! I årets mörkaste tid är det svårt att veta, för utanför fönstren ser det ju likadant ut kl sex på kvällen som kl sex på morgonen. Vid närmare undersökning visade det sig att det blivit en långlur. Sånthär slarveri börjar inträffa lite för ofta nu, och om inte annat lär det väl kännas när tandläkarräkningen dimper ned nästa gång!

Nu är det mitt på dagen och de där bestyren som jag hade så vackra drömmar om väntar på att bli gjorda.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback