Estetiska flaskor, IP-parasiter och avslutad flytt

Här inträffar ett nytt livstecken från bloggens ägare, och det är väl trevligt hoppas jag? Var inte oroliga. Jag mår faktiskt över förväntan bra.

Flytten är nu officiellt fullbordad. Jag har bytt bostad och surfar från det ”nya” stället, även om jag ännu inte har bredband.
Eller... nu ska vi vara helt ärliga här... grannen på andra sidan väggen har uppenbarligen ett nätverk som han inte brytt sig om att skydda. Så jag har konstaterat att jag vissa stunder på dygnet tjyvåker på hans bredband om jag inte avaktiverar min egen nätverksuppkoppling. Här har vi ju verkligen en samvetsfråga. Ekonomiskt förlorar ju min käre granne inget på det, men hur sjysst av mig är det att utnyttja någon annans IP-adress när jag befinner mig på Internet? Ja, döm själv.

Om jag ska surfa "hederligt" kopplar jag alltså ur nätverksfunktionen och ringer upp Internet via vanligt modem istället. Tickande teleräkning och lååångsaaamt och allt det där.

Idag har jag annars varit ute och handlat. Blev glad då jag konstaterade att de mycket tjusiga té-flaskorna från ArizonaBev fortfarande existerar i svensk handel (åtminstone här i Stockholm) om man bara letar på de rätta, trendiga ställena. Favvofiket mitt på Söder förde under en kort tid denna i sin förpackning så estetiskt väl tilltagna dryck. Jag var idag tvungen att köpa en, om inte annat bara för att kunna ta vidstående bild (nedan) och skryta för en bekant från LunarStorm, som jag vet också har nosat efter de här flaskorna.



 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback