Da'n före den-där-da'n...

Julen står för dörren, hoppfallerallanla, och så vidare. Jag tror att alla julklappar är fixade nu, och härhemma har det fejats och pyntats  - så gott det har hunnits då man stiger upp efter tio... Stjärna i fönstret, stake i andra fönstret, smällkarameller hängandes på hallspegeln och pepparkakor i burken på köksbordet... då är väl allt som det ska då? Förutom att den där "ögontindrande" stämningen man kunde ha som barn liksom inte har infunnit sig ännu. Så har det varit mer och mer under de senaste tio-femton åren, tycker jag. Någonstans på vägen emot vuxenlivet förlorades väl ett antal olika sorters oskulder, antar jag, och man inser att allt inte är sockersött i världen bara för att det är jul.  

På själva julafton brukar jag i alla fall känna av mysfaktorn då jag är hemma hos familjen i föräldrahuset. En kasse presenter väntar här i hallen på att bäras dit, och nu ikväll ska jag först göra en sväng förbi kyrkan där jag "jobbar", för att möta upp en väninna där. Det skall vara något slags julfirande - och säkert på flera andra ställen också - för ensamma eller hemlösa imorgon, och det är ju en bra sak.

En riktigt God Jul tillönskas mina läsare. Gott Nytt År väntar jag lite med, för jag har inte tänkt sluta blogga helt över helgen. Ha det bra allihopa därute!

Kommentarer:
Postat av: Annaluna

Jag kan iallafall önska gott nytt år nu!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback