Diskmaskin är inte dumt alls, tycker Effell

Kalaset avlöpte väl, d.v.s alla verkade nöjda och glada. Som vanligt var det egentligen bristfälligt uppstyrt från min sida, men jag har med åren blivit en hejare på att bygga Potemkinkulisser - ner med allt det osorterade krafset i några papperspåsar, och knö sedan in dessa i garderoben; dammsuga de öppna ytorna lite nödtorftigt och ut med alla tidningspåsarna på balkongen... och hoppas att ingen tittar under sängen eller rör något i bokhyllorna, för så länge bara allt står stilla syns inte dammlagret som egentligen finns där...
Fast fortfarande när jag den naiva drömmen att mitt nästa kafferep minsann ska vara "äkta vara" då det kommer till städningen. Böckerna ska stå i ämnes-, bokstavs- och färgordning och jag skall ha en stor, enhetlig servis istället för tio olika muggar. Man ska kunna dra ett fuktigt finger över fönsterbrädan utan att få ett enda dammkorn på det!

Fast... när det gäller disken har jag det bra. Lägenhetens förra ägare efterlämnade, som jag kanske nämnt förr, en liten bänkdiskmaskin. Det tog säkert ett år innan jag verkligen började använda den, men nu när jag vant mig är jag mer bortskämd än någonsin. Jag njuter av att höra dess taktfast pulserande brus, och därpå gurglandet i vasken då den tömmer ut smutsvattnet. Tänk att jag kan sitta här vid datorn och slösurfa medans mer än halva köksstädningen liksom sköter sig själv. Jo, man kan väl diskutera huruvida det är bra, kanske. *Tittar ned på pösmagen*

Kommentarer:
Postat av: Tina

Pösmage...skulle inte tro det. Du såg smal och smärt ut och hade en mkt snygg skjorta på. Tack än en gång för trevligt kafferep.

2008-11-16 @ 20:03:19
Postat av: Mona

Läser här så fort jag har lite nöjes-surftid, men jag är usel på att ta mig tid att kommentera.



Jag är avundsjuk. Jag vill också ha en diskmaskin, men helst en stooor. Tyvärr är vårt kök ett gammal 60-tals kök utan plats för diskmaskin. Att handdiska efter 4 personer är rena terrorn. jag hatar det.



Nåväl. Jag följer din blogg och tänker på dig och din tillvaro.



Kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback