Da'n före da'n...

... fast,nej, egentligen inte. Jag vill gärna räkna det nya året från Nyårsdagen, 1:a januari, och inte från kvällen innan. Att det sen brukar partajas och supas och skrålas ikapp med fyrverkerier på en viss dag är en annan sak. Det jag är ute efter är nystarten, det plötsligt nollställda årsräkneverket som börjar ticka igen, och chansen att inbilla sig att man orkar infria de där hurtiga så kallade löftena. Jag vet, jag är skittråkig.

Lever lite i ett vakuum dessa dagar, eftersom jag är ledig från jobbet, julen med tillhörande stress är över, och inga särskilda måsten finns på tapeten förrän om drygt någon vecka. Lyx? Tja, inte får jag mycket vettigt gjort i alla fall. Sitter och nördar med dataspel, har ätit en kanelbulle till frukost och är fortfarande inte påklädd trots att klockan närmar sig halv två.
men vänta bara, efter nyår...! Då...! Då börjar minsann ett nytt liv! *Harklar*

Kommentarer:
Postat av: Thomas

Friskt lovat, hälften vunnet... var det inte så som ordstävet sa? :-)



Men det måste väl i alla fall vara bättre att ha goda föresatser än att inte ha några alls?

Postat av: Thomas

Friskt lovat, hälften vunnet... var det inte så som ordstävet sa? :-)



Men det måste väl i alla fall vara bättre att ha goda föresatser än att inte ha några alls?

2009-12-31 @ 10:19:27
URL: http://www.beutler.se/blogg/
Postat av: Thomas

Friskt lovat, hälften vunnet... var det inte så som ordstävet sa? :-)



Men det måste väl i alla fall vara bättre att ha goda föresatser än att inte ha några alls?

2009-12-31 @ 10:20:00
URL: http://www.beutler.se/blogg/
Postat av: Annaluna

Jag är nog lite som du på den biten, både på hösten och efter nyåret...När jag är ledig blir inte så mycket gjort egentligen. Och jag gillar också nystarten, men inte bråkandet och supandet på nyår. Jag super aldrig, bråkar inte heller direkt :0 Tråkig vet jag inte om man kan kalla sånna som oss, snarare smarta och vettiga! :)



GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 11:36:12
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback