Frasigt ytterplagg. (Ja, just frasigt)

Hämtade nyss hem moccajackan från kemtvätten, och gjorde en ny spännande upplevelse. Affärsinnehavaren förklarade att jackan tydligen är fodrad med något som kemtvättsberoende jackor inte ska vara fodrade med; exakt vad framgick inte, men såhär efter tvätt och impregnering har det antagit kartong-konsistens. Han lugnade mig med att det mjukar upp sig med tiden, och jackan återgår således successivt till sitt tidigare, normala tillstånd. Men vägen dit är... ljudlig.
När jag rör mig i den, viker den eller sträcker ut den i veck och sömmar, låter det lite som när man bryter hårt tunnbröd. Eller något slags tunn plast. Fascinerande. Det knastrar, liksom. Men enligt utsago skall det alltså gå över...?

Den kommer säkert väl till pass imorgon, på Utö. Är det inte särskilt mycket mer sommar då än idag behövs säkert ett vindtätt plagg.

Kommentarer:
Postat av: Elin

haha hittade just din kommentar på min gamla blogg http://blommiggardinkjol.blogg.se som du skrev så länge sen som den 4 feb 2008 (!).

Ville bara säga det;)

ha det!

/Elin





(Varför sökte du ens efter ordet kökkenmödding??)

2009-06-12 @ 22:54:15
URL: http://enpottasbekannelser.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback