Sommaren började igår... och slutade?

Många betraktar nog 1:a juni som "första sommardagen", men ironiskt nog avslutade den en räcka med riktigt högsommarvarma dygn. Från att på sistone ha varit kring 25 grader varmt (min egen termometer har visat närmare 30!) och gassande sol har det i ett slag vänt till grått, svalt och regnigt väder.
På lördag är det Nationaldagen, vilket jag dock inte kommer att uppmärksamma nämnvärt. Då skall nämligen jag och några poesiskrivande vänner fara till Utö över dagen, medförande konstnärlig(?) picknickspackning. Hmmm... Det har som tidigare nämnts blivit ovanligt många utflykter i Stockholmsperiferin för mig den här våren, och det skadar inte, med tanke på hur stilla jag ofta håller mig annars. Det blir alltför sällan av att jag lämnar stan. Men nu har jag inom loppet av några veckor befunnit mig såväl i Norrtälje och på Väddö som i Gamla Uppsala och på Ålandskryss. En mängd fina foton och små souvernirer har det resulterat i.

Imorgon ska jag trotsa tråkvädret och ha en göra-viktiga-ärenden-dag. Typ äntligen lämna in den där jackan på kemtvätten, äntligen lämna in de där skorna på lagning, lämna tillbaka den där boken på biblioteket, avsluta storstädningen, etc. Såntdära. Någon gång emellanåt är det lika bra att man tillbringar en hel dag med sådant, så det blir av.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback