Writer's block

Även om livet rullar på och det självklart sker saker i en jämn takt, så känner jag mig väldigt icke-hågad att ta mig tid att skriva om det varje dag. Inspirationen finns liksom inte, eller också kommer den där känslan av att "varför-sitter-jag-här-och-datanördar-när-det-finns-vettigare-saker-att-göra?". (Det märkliga är ju att den känslan inte alls dyker upp när jag läser andras bloggar, eller slår ihjäl tid på YouTube, Facebook eller Wikipedia.) Vill ändra på det.

*Försöker mana fram en manisk period hos mig själv*

Kommentarer:
Postat av: Thomas

Det är en tendens jag ser hos många bloggare som fastnat i Face*ook-träsket. Helt plötsligt ska det loggas in där det första man gör på morgonen och det sista man gör på kvällen och tiden tickar och går...



Om man sedan frågar hur det går med bloggandet så får man svar i stil med "Men jag har ju redan skrivit om det på Face*ook".



Det står helt klart för mig att Face*ook är en drog som stjäl tid och motivation från bloggandet. Om du seriöst vill fortsätta blogga med lite bättre regelbundenhet än en gång i månaden ska du se att det kommer att gå bättre om du begränsar din tid på sagda ställe till högst en gång per dygn och endast en begränsad tid. Då ska du se att du på sikt kommer att känna dig mer motiverad att skriva på din blogg. :-)



Jag håller tummarna för dig!

Postat av: Supergiraffen

Just det! Lägg undan ansiktsboken. Du lär dig inget om kraften med den.

2009-10-30 @ 13:37:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback