Månadsskifte och terminsvakuum

Måndag, ny vecka. Lugn och en lätt upprymdhet på samma gång. Det kanske är téet...? Gömmer mig en liten stund för regnet, på ett café med trådlöst nätverk. Nu ser det ut som att det håller upp och ljusnar utanför, och jag ska strax ge mig ut igen.

Säsonger avlöser varandra, och nu önskar jag alltmer att jag hade haft ett "riktigt jobb" istället för den här arbetstränings-praktik-nödlösningen som jag har. De som är ansvariga för mitt kontrakt (som behöver förnyas nu omedelbart) har ganska nyligen återkommit från sina respektive semestrar och har kanske inte hunnit snacka ihop sig med varandra ännu. Så denna vecka, då jag egentligen skulle börja på nya uppgifter efter sommaren, vet jag fortfarande inte mycket om.
Inte för att det oroar mig så mycket som det kanske borde. Jag är inte direkt sysslolös! Passar på att göra allt sådant jag annars gnäller över att jag inte hinner.

En rätt speciell sommar har det här varit. Ja, nu börjar jag motvilligt säga "varit", för de senaste dagarnas regn och hutterkyla tycks varsla om höst, hur grönt det än är. Månaderna juni - augusti förtjänar en separat redogörelse framöver, ett eget inlägg. Det har hänt mycket.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback