Arrrh!

Vill betona att alkoholkonsumtion inte är något jag vill uppmuntra till. Tvärtom. Då jag emellertid själv inte är helnykterist vill jag varna eventuella absolutistiska läsare för att det förekommer starkvaror i detta inlägg.

Jag kan knappast beskyllas för att dricka vare sig särskilt regelbundet eller några större mängder, och sprit brukar bli långlivad i mina köksskåp eftersom jag helt enkelt inte tar mig för att dricka upp den. En kväll för någon tid sedan, då jag sökte något slags omväxlande alternativ till det gamla vanliga kranvattnet-smaksatt-med-äppelcidervinäger som jag vanligtvis dricker härhemma, fick jag dock ett ryck i just nämnda riktning; jag tyckte det var dags att försöka avverka de där "slattarna" som bara stått där.
Valet föll på en kvarvarande skvätt jamaicarom, och ett grogglas med isbitar gjordes iordning. Äntligen tog alltså den där gamla flaskan slut någon gång.

Och fråga mig inte om dryckens inverkan här, men en stund senare fann jag mig själv lyssnandes till en sjörövarsång, via Spotify... Först efteråt insåg jag kopplingen. Eller vad som kunde liknat en koppling.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback