Och litet mera vatten rann under bron...

Ikväll går Midnattsloppet. För en stund sedan såg jag en tjej på bussen som bar årets löpartröja. Den är blå, tydligen.
Jag har bergis sagt det förut, för jag brukar upprepa mig, men jag har alltsedan nittiotalet haft för vana att åka in till stan och se springandet, inklusive festligheterna runtomkring. På något sätt har det blivit den officiella avslutningen - eller åtminstone början till nedtrappningen - av sommaren. Lite bitterljuvt, vemodigt sådär.

Även ikväll räknar jag med att vara på plats längs Hornsgatan, och se hur löparna väller in mellan målstolparna, först en och en med visst mellanrum (vinnaren brukar som i så många andra löpartävlingar inte sällan vara av afrikansk härkomst) och sedan i allt större och tätare klungor, detta till tonerna av sambaorkestrar och discodunk. Efter ett tag har de flesta elitidrottarna passerat, och de "skojiga" deltagarna börjar synas, de som klätt ut sig eller gör statement via diverse attribut.

Hoppas jag även imorgon bitti känner att det finns sommar kvar. Även om just den här festen är över då.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback